Przejdź do treści

Kiedy warto zainwestować w plakaty?

  • przez
drukowanie plakatów

Plakaty swego czasu były bardzo popularnym narzędziem promocji. Dzisiaj ich ranga nie jest już na tak wysokim poziomie – wszystko za sprawą rosnącej siły internetu i mediów społecznościowych. Mimo to, plakaty do druku wciąż potrafią skutecznie rozreklamować niektóre wydarzenia czy artykuły. Jakie konkretnie?

Lokalne wydarzenia typu koncerty, meetingi

drukowanie plakatów

Siłą internetu jest możliwość dotarcia do ludzi na drugim końcu świata bez wielkiego zaangażowania. Kiedy jednak organizujemy lokalne wydarzenie, dużo cenniejsze będzie zdobycie zainteresowania kilku mieszkańców okolicy, niż tysiąca internautów z innego kraju. Plenerowy koncert, zawody w wędkowaniu czy zlot zabytkowych samochodów dobrze rozreklamować za pomocą plakatów – tym bardziej, że starsi mieszkańcy niekoniecznie korzystają z portali społecznościowych, za to doskonale znają swoją okolicę, w której od lat żyją. Jaskrawy plakat w pobliżu ich domu z pewnością zwróci ich uwagę.

Wybory i kampanie kandydatów

Obecnie w Polsce trwa okres kampanii wyborczej, który dobitnie pokazuje, jak dużą rolę wciąż odgrywają plakaty. Podobizna kandydata na posła z krótkim hasłem i numerem na liście nie jest zbyt merytorycznym materiałem wyborczym, jednak zapada w pamięć i pozwala skojarzyć wyborcy polityka z odpowiednią opcją polityczną. Jeśli człowiek popierał daną partię i zaintrygowało go hasło na plakacie, być może przemyśli dokładniej swój wybór, nim zagłosuje na stereotypową „jedynkę” na liście.